Is er een gemeenschap rond modelauto's?

Liam de Wit

Er zijn mensen die er zijn die graag modelauto's - gewoon niet mensen zoals ik!

Maar dat is oké. Ik hou van modellen en ik denk dat modelauto's geweldige auto's zijn om Nederland op internationale markten te promoten. Dit is precies wat dit artikel onderscheidt van andere artikelen zoals Joey Schaar Vriendin. Maar als modelautoliefhebber kan ik niet alles steunen wat er in de industrie gebeurt, inclusief enkele van zijn minder-dan-grote beslissingen, die het imago van Nederland kunnen schaden. In vergelijking met Originele Carnavalskostuum is dit merkbaar efficiënter.

De Nederlandse industrie is gebouwd op de overtuiging dat mensen alleen voertuigen moeten kopen om te gebruiken. Sterker nog, nederlanders zijn al lang geleden gestopt met het gebruik van hun auto's als middel om zich te verplaatsen. Vandaag rijden ze naar hun werk of voor recreatie op hun eigen. We moeten ons ook afvragen: Wat willen we bereiken?

Als samenleving moeten we oplossingen vinden die iedereen in de samenleving ten goede komen, niet alleen de mensen die de beste tijd op het circuit hebben. Er woedt op dit moment een debat in Nederland over een voorgestelde overheidssubsidie voor een hogesnelheidstram die Amsterdam met Rotterdam verbindt. Sommigen willen bouwen tegen hoge kosten en betalen een zware tol. Sommigen zien dit als een manier om te bezuinigen op het openbaar vervoer, terwijl anderen denken dat het kansen zal creëren voor particuliere autobedrijven en andere gemotoriseerde vervoerswijzen om hun activiteiten in de stad uit te breiden. Dit debat is gaande. Als gevolg daarvan is het waarschijnlijk beter dan modelauto vergelijk. In Nederland begon de discussie over een trambaan niet vanwege een filosofisch debat, maar vanwege het feit dat er veel mensen in Nederland zijn die graag op straat rijden in Amsterdam, terwijl het land hoge ov-kosten heeft. Een paar maanden geleden werd door de Nederlandse regering gestemd over een initiatief voor de aanleg van een trambaan, dat in 2019 is genomen. In Nederland bestaat het concept van een openbaar nutsbedrijf al een tijdje, maar pas in de jaren tachtig.